Jullie hebben een paar dagen niks van mij gehoord. Niet zo vreemd want het is behoorlijk druk op het werk. Iedereen krijgt nu van die prachtige flatscreens en dat betekend werk ten over voor de afdeling Automatisering.
Maar goed, van de week stapte ik zoals gewoonlijk in het treintje, in bezit met Spits en Metro. Ik bekijk de voorpagina en kijk met mijn nuchtere maag tegen een aantal ontblote dames aan met alleen hun ondergoed aan. Heeft de Playboy nu ook een dagelijkse ochtend-editie.? Nee, Metro besteedde aandacht aan “De week van de lingerie”. En dat betekende dus 6 pagina’s met dames ondergoed en slecht één pagina besteedde aandacht aan het heren-ondergoed. Leuk voor de perverse oude mannetje’s in de trein die op de vroege morgen al aan hun trekken komen, maar hoe zit het met de mode-bewuste man? Hetzelfde geld voor die bestel-catalogussen als Wehkamp, Neckermann en de Otto. Bijna honderden pagina’s met vrouwenkleding, ondergoed en andere accessoires. En weer komen de mannen er bekaaid af met een beperkt aantal pagina gevuld met kleding, waarvan de helft bestaan uit lelijke driedelige pakken en slips uit het jaar nul. De mannen zijn in de loop der jaren modebewuster geworden en laten hun lange onderbroeken niet meer door hun vrouw kopen. Nee, ook mannen houden van mooi ondergoed, niet alleen op het lichaam van hun partner maar ook op hun eigen lichaam.
Wie heeft trouwens “Week van de lingerie” bedacht? Elke keer is er wel weer “Een week van..” is het niet van Willibrord dan is het wel van het brood, vluchteling, het kind of ik weet niet wat. Het volgende is “De week van het bedreigde kiele-kiele vogeltje”? Nee dan komen de vaders en moeders van Nederland er maar bekaaid af, zij mogen maar één dag hebben. Of breng ik Nederland op een idee en hebben we zo meteen in plaats van een vader- of moederdag een vader- of moederweek?