Klik jij wel eens? Eerlijk… Ja, geef maar toe.
Nee, ik bedoel niet dat je vroeger wel eens geklikt hebt om je broertje te verraden als hij weer een koekje uit de trommel heeft gejat. Of de buurman hebt aangegeven, omdat er ‘s nachts een verdachte gloed van de zolder afkomt en de omgeving gehuld is in een weeïg zoete lucht.
Met klikken bedoel ik geen van dit alles. Er is namelijk weer een nieuwe rage uitgevonden. Het zogenaamde “clicken’. Het komt er in het kort op neer dat je met een teller op pad gaat en bijhoudt als het ‘klikt’ met andere mannen of vrouwen. Als je aandacht krijgt van een ander mag je deze bijtellen op je teller. Uiteindelijk wordt het een wedstrijd wie de meeste clicks heeft.
Hierdoor wordt iets moois zoals een flirt of beginnende romance veranderd in een ordinaire wedstrijd. Scoren, scoren, scoren. Gebruik je uiterlijk als lokmiddel om de ander in je zelfgesponnen web te vangen. Wanneer de ander denkt dat je interesse hebt, dump je hem/haar gewoon want je moet weer scoren!!! Tjonge, tjonge wat wordt er weer goed met de gevoelens van de ander omgegaan. Bovendien getuigt het van een absurde oppervlakkigheid. Dus dames, kom maar op met de siliconen, pruiken en verfdozen. Dus heren, massaal naar de sportschool, vul die slip met een sok en neem nog een haarinplant. Want we moeten scoren, we moeten clicken….
Dit ‘clicken’ wordt in Nederland gepromoot door Axe, die een reclamespot met clickende Ben Affleck heeft. Ook kan je een kijkje nemen op hun site Clickmore. Ik hoop dat deze rage net zo snel vervliegt als de geur van de deo van Axe.